Hallo. Ik ben Natasja Pronkhorst

Verbindende schakel
tussen organisatie en IT.

Ik help organisaties met vraagstukken op het snijvlak van communicatie en techniek met het optimaliseren van hun processen en systemen.

Beeldmerk NP - Natasja Pronkhorst

Hoe kan ik helpen?

“Genoeg wensen en ideeën, maar waar begin ik?”

Filteren

Door de juiste vragen te stellen, help ik jouw organisatie met het helder maken van jullie wensen en prioriteiten. Ik bekijk de huidige bedrijfsprocessen en technische infrastructuur en adviseer je waar kansen liggen voor optimalisatie. Zowel op technisch als op organisatorisch vlak.

Samen bepalen we welke oplossingen haalbaar zijn op korte én lange termijn. Oplossingen die passen bij het karakter, de visie en het budget van de organisatie.

“Onze huidige systemen voldoen niet meer”

Vertalen

Voldoen de huidige systemen niet meer aan jullie verwachtingen en eisen? Ik help jullie met het vertalen van jullie wensen naar een concreet programma van eisen of functioneel ontwerp.

Met deze documenten kunnen jullie vervolgens zelf aan de slag. Bijvoorbeeld als basis voor een briefing naar jullie huidige leverancier toe. Of voor een op te starten systeemselectietraject. Indien gewenst, begeleid ik dit traject voor jullie.

“Onze huidige systemen voldoen niet meer”

“Hoe zorg ik dat iedereen tijdens het project aangesloten blijft?”

Verbinden

Bij elk project werk ik nauw samen met alle betrokken partijen. Ik ben de verbindende schakel tussen verschillende ketens binnen jullie organisatie en externe leveranciers en zorg ervoor dat eindgebruikers tijdig worden meegenomen in het traject.

Afhankelijk van het vraagstuk werk ik samen met partijen die al verbonden zijn aan de organisatie of help ik mee met de selectie van de juiste expertise.

“Het plan is er. Maar wie voert het uit?”

Ondersteunen

Onvoldoende tijd en/of inhoudelijke kennis om een project uit te voeren? Ik help graag, als adviseur of interim projectleider.

Soms is het regelmatig bijstaan en adviseren aan een intern projectteam voldoende. In andere gevallen begeleid ik een project van A tot Z: het opstellen van een programma van eisen, afstemmen met key users en leveranciers, het bewaken van budget en planning en bovenal de belangen van de organisatie.

“Het plan is er. Maar wie voert het uit?”

Dit zijn een aantal van mijn opdrachtgevers

Met name binnen de toeristische en culturele sector heb ik ruim 15 jaar ervaring op het gebied van ticketing en sinds enkele jaren CRM. Van registratie voor events, (online) verkoop, eventplanning, systeemintegraties tot validatie van toegang.

Bekijk hier voorbeelden van eerder werk.

Over mij

Natasja Pronkhorst

Sinds 2010 werk ik als freelancer met als voornaamste doel een verbindende schakel te zijn tussen ‘de business’ en IT. Voor die tijd werkte ik voor diverse organisaties aan zowel klant- als leverancierszijde. Hier zag ik hoe snel ruis kan ontstaan wanneer de vragende partij haar wensen niet helder formuleert of de uitvoerende partij zich onvoldoende in de eindgebruiker verplaatst.

Mijn ervaring binnen diverse disciplines heeft als voordeel dat ik kan werken vanuit een breed perspectief met een open houding. Het geeft mij inzicht om complexe projecten terug te brengen tot beheersbare deelprojecten en technische taal om te zetten naar begrijpbare taal voor eindgebruikers.

Dit is wat anderen over mij zeggen

Natasja heeft heel wat vragen van onze opdrachtgevers op online gebied opgelost. Daarbij trekt zij projecten op een overtuigende en plezierige manier vlot. Door haar rustige uitstraling is zij een rots in de branding.’

Annelies Kruithoff –
werkgever bij adviesbureau Lamar communicatie

Natasja is een teamworker die gaat voor resultaat op een prettige manier met alle partijen die betrokken zijn bij het project.

Haar inzicht en capaciteit om complexe zaken terug te brengen naar begrijpbare taal voor de eindgebruikers zorgt ervoor dat er binnen de organisatie draagvlak gecreëerd wordt.

Andre Varma –
leverancier bij meerdere ticketingtrajecten die ik heb begeleid.

Ik werk al vele jaren samen met Natasja vanuit verschillende werkgevers en zeer uiteenlopende projecten. Ze is steeds mijn steun en toeverlaat geweest als het uitdagingen betrof die zowel een (informatie)technisch- als communicatieaspect in zich hadden. Wat haar voor mij zo waardevol maakt is de snelheid waarmee zij zich een organisatie eigen maakt, achterliggende uitdagingen én cultuur doorgrondt. Daarbij is ze sensitief rond gevoeligheden binnen organisaties, waardoor ze met grote zelfstandigheid aan de slag kan, maar op tijd afstemt of pauzeert als nodig. Ze ondersteunde bij en leidde implementatie van o.a. Ticketing, CRM systeem en Intranet. Een van de weinige (extern) adviseurs in mijn netwerk waar ik steeds weer naar terugkeer.

Mark Borneman –
opdrachtgever bij Dok Delft en Koninklijk Conservatorium Den Haag

Zie meer reviews op Linkedin

Weten wat ik voor jou kan betekenen?

Laat een bericht achter. Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

Mail
mail@natasjapronkhorst.nl

Bezoek- en postadres
Bos en Lommerplantsoen 1F
1055 AA Amsterdam